Egy kis "tudományos" háttér infó miről is van szó:
"Az olajlecsapató gyakorlatilag egy olyan kis térfogatú (általában 0,3-1literes) tartály, amibe egy csatlakozáson keresztül a kartergázt bevezetik, és az abból kicsapódó olajsarat abban összegyűjtik. Gyárilag szinte minden autón a kartergázcső vissza van vezetve a szívócsonkba, ezért a benne lévő olajpárát az autó motorja beszívja, és elégeti. Elsősorban környezetvédelmi okokból kalamazzák ezt a megoldást, mert a kartergázból kicsapódó olajsár erősen környezet-szennyező anyag! A lecsapató gyakorlati haszna az, hogy a motorod nem koszolódik belülről - ergo a szívócső falán nem keletkezik hosszabb idő után sem lerakódás, ami évek alatt komoly dugulásokat okozhat a moci belsejében a szívó oldalon. A turbós autók jellemzően több kartergázt termelnek, mint a szívó társaik, ezért gyakrabban láthatsz lecsapatót turbós autókon. Diesel autókban hosszú évek és sokezer megtett kilométer alatt annyi lerakódás is keletkezhet, ami már komolyan akadályozza a motor normális működését. Ha van olajlecsapatód, akkor ettől a komoly munkától (motor szétszedése, kitisztítása) megkímélheted magad!"
Ha ez meg van jöhet az anyag szükséglet:
Én egy zárt szelvény darabból csináltam aminek a mérete 80mm X 80mm-es és 150mm hosszú. Ez maga a tartály teste. Az aljára és a tetejére kell még egy 80mm X 80mm-es lemez. A csatlakozókat 22mm-es csőből csináltam (ez a külső átmérője), a hossza tetszőleges nekem 50 mm hosszú darabból van. A tető rögzítésére, 4 db 6-os menetes szár darabot használtam. Kell még 2 db 20mm átmérőjű gumicső. A típusa Fagumit olaj álló cső.( ez még nincs meg ezért a hosszát nem tudom megmondani.)
Első körben a négy csavart oda hegesztettem a zárt szelvény 4 sarkába, majd az alsó záró lemezt is rögzítettem. Így már egy zárt tartály formát kaptam:
Ezután jött a macerásabb rész a tető elkészítése. Első körben a négy furatot készítettem el a négy sarokra. Majd a bevezető csövek helyét mértem ki, először egymás mellé akartam rakni, de úgy nem fért el rendesen ezért eltolva helyeztem el! Mivel a csövek belső átmérője 16mm-volt ezért ekkora méretű furatot készítettem rá. kb 45 fokban megdöntve rögzítettem a csöveket a fedlapon.
Hogy jó legyen a szigetelés egy 5mm-es tömör gumi szigetelést is bele terveztem a tetőbe.
Az alsó képen van a gumi szigetelés és az alsó rögzítő csavar is amit majd alább olvashattok:
Kész is van a tartályunk, de nincs rajta rögzítési pont. Itt jött a macerás rész. Nem találtam megfelelő helyet a rögzítéséhez. Apósom sietett a segítségemre és meg is lett a megoldás. Az első motortartóhoz és a blokhoz rögzítettük a tartályt. Első lépésként egy elég "combos" csavart hajtott meg nekem 90 fokban:
Ez pont át megy a motortartón található furatokon. Ezután kifúrtunk egy darab lapos vasat és a tartály aljára hegesztettük. Egy rögzítés pont megvan. Jöhet a következő, hogy örök legyen mint a szegénység a tartályt hozzá rögzítettük egy másik ponthoz is. Ehhez egy 220 mm hosszú 4 mm vastag és 20 mm széles lapos vasat használtam. A végét el kell keskenyíteni, hogy a csavarral rendessen lehessen rögzíteni. Először beraktuk a tartályt és rögzítettük az alsó csavarral. Oda hegesztettük a laposvasat a tartályhoz de csak ideiglenesen hogy lehessen még állítani rajta. Azután egy kicsit hajlítottunk az alsó tartón és a felsőn is, így szépen elért a fix csavarig.
Itt vannak a méretei:
Ilyen lett a nyers darab még festetlenül:
És íme festve:
A rögzítést pedig így oldottam meg(Bocsi a rossz minőségű képekért de sajna lemerült a gépem és telóval kellet csinálnom őket):
Ezt a két pontot használtam. Az 1-es pontba megy a meghajlított csavar mint ahogy később látni fogjátok. A 2-es pont egy fix csavar, de vigyázni kell mert egy test pont van rögzítve rajta, ki ne hagyjátok mikor rögzítitek a tartályt:
Itt a már behelyezett csavar, a feje alá egy faipari alátétet raktam mert azok jó nagyok és egyenletesen osztják el a terhelést, az anya és rögzítőfül közé pedig körmös alátétet raktam, hogy a rázkódástól ne hogy meglazuljon:
Ez pedig a felső rögzítési pont:
És itt a beszerelt tartály:
Mindenkinek jó barkácsolást.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése