2013. június 1., szombat

Helyzetjelős első indexek

Először is bocsi a rossz képekért, nincs itthon a gépem telóval csináltam őket.

Amire szükséged lesz:
2 db 5/15W-os féklámpa izzó
reszelő
két darab vezeték
Forrasztópisztoly és ón
Kis furó
szike
Rengeteg türelem :D

Nos akkor. Először is ki kell fúrni az index foglalatát, én olyan vastag fúrót használtam hogy szoruljon meg a furatban a vezeték.

 Ha ez megvan fűzzük át rajta a vezetéket és a végét blankoljuk meg, valamint forraszuk le.

Most jön a trükkös része a dolognak! Az index izzónkon két egy szinten lévő pöcök van a féklámpán viszont el vannak tolva egymástól:

Trükk az hogy a felső pöcköt le kell teljesen reszelni. Némely izzóknál előfordul hogy átlyukad, semmi pánik, egy kis szigetelő szalaggal fedjük be a lyukat.

Ezután forraszuk rá a vezetéket a megfelelő lábkivezetésre, ezt látjuk ha bele nézünk, hogy a felső gyengébb szál melyik lábra van kivezetve. Ha jól dolgoztunk akkor így fog világítani:

A nem kívánatos esetek miatt jó ha egy lengőbiztosítékot beköttök mindegyik szálba, inkább az olvadjon le mint az autó egy zárlat esetén.!!!!
Ha ez megvan csúsztassuk a helyére a foglalatban úgy hogy a szabadon marad láb, a foglalatban található érintkezőre feküdjön fel.Szereljük össze az indexet és kész.
A vezeték másik végét, kössük az első fényszóró helyzetjelzőjére. Testet az index gyári testpontján keresztül fog kapni.
Csináltam egy kis videót róla, búra nélkül hogy kell működnie.

Így néz ki össze rakva és beszerelve:

És működés közben:


Jó barkácsolást és a biztonság mindenek előtt, kézre lábra vigyázni és a villamos dolgokra fokozottan figyeljetek, inkább tegyetek be egy biztosítékot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése